Har du planer om at tabe dig, eller blot om at blive sundere, spise sundere og få en sundere livsstil? Så er det altså en rigtig god idé at lave hjemmelavet mad fremfor take away og halvfærdige løsninger.

Lav i stedet hjemmelavet mad, hvor næringsindholdet særligt er specielt favorabelt for dig, der gerne vil have en livsstil, hvor du kan se dig selv i øjnene. Læs om nogle af de lækre retter, du kan lave, og køb dine remedier hos https://www.foodfreaks.dk/.

Saftige kylling med sprøde grøntsager

Man læser og hører ofte om, at kylling er godt at spise, hvis man vil leve sundt eller tabe sig, og det er der flere gode grunde til. Noget af det bedste ved kyllingen er, at den er rig på protein, lav på fedt og dejligt mættende.

Kylling kan dog også blive kedeligt, og det er derfor vigtigt, at du ikke steger den tør. Prøv eksempelvis nogle lækre, bagte kyllingelår med friske krydderurter og forårsløg bagt i fad med krydderier. Ved siden kan du lave en lækker, sprød og frisk salat, som vil fuldende dit måltid. Det er en lækker og samtidigt nem ret, som er hurtig at lave i en travl hverdag – og blot en af de mange retter, du kan lave, hvis du vil have hjemmelavet mad.

Alternativet til ”fredagssnask”

Savner du din take away burger eller din købe-pizza fredag aften? Der findes ganske gode alternativer med hjemmelavet mad fremfor købemad.

Hvad med at lave en lækker, hjemmelavet burger i friskbagt fuldkornsbrød og med hjemmelavet oksekødsbøf, vegetarbøf eller kyllingefileter? Top det med en god, hjemmerørt dressing lavet på fedtfattig cremefraiche, krydderurter og krydderier – og tilføj frisk salat som prikken over i’et. På den måde får du et lækkert og hjemmelavet alternativ til købeburgere, der både er usund og dyr.